De Kardinaal Blogt

Het aartsbisschoppelijk weblog van Kardinaal D

De Kardinaal

woensdag, mei 18, 2005

Een kleine stap voor een kardinaal...

...maar een grote voor de kerkfabriek. Zo tracht ik mijn vicarissen van antwoord te dienen wanneer ze me weer eens hoofdschuddend aankijken en de vraag stellen "Maar Monseigneur toch, waarom ligt U toch zo laat nog op de aartsbischoppelijke computer het Internet af te schuimen?" In tijden van tanend kerkbezoek is immers naar mijn mening het Internet een uitermate geschikt medium om onze medemensen opnieuw te fascineren en verblijden met de tijdloze Boodschap van de Heilige Geest! En als ik mijn bescheiden bekendheid in dit land kan aanwenden voor de goede zaak, zal ik het niet laten.
Dit is blijkbaar ook de heer Zeveraar opgevallen, die op zijn weblog gewag maakt van mijn ootmoedig initiatief. Dat hij me min of meer op dezelfde lijn plaatst als de heren De Winter Filip en Heymans Marcel kan ik echter minder smaken: de laatste maal dat ik de heer De Winter ontmoette, op een debatavond georganiseerd door het Davidsfonds geloof ik, beet hij me iets toe dat klonk als 'vorte japneus'... en die andere mens heeft meen ik hier ooit het halve bisdom overhoop komen gooien op zoek naar zogezegd buitenwettelijke opnames van het Te Deum. Als primaat van de Kerk predik ik vergevingsgezindheid maar u begrijpt dat ik in een zwak moment beide heerschappen een aantal hete momenten in het vagevuur toegewenst heb!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

De wet is er voor alleman. Ook bisschoppen moeten het kopieren van cd's maar eens afleren...
Marcel Heymans

4:30 p.m.  
Blogger Stijn said...

God zal oordelen, niet de wet.

2:53 a.m.  

Een reactie posten

<< Home