De Kardinaal Blogt

Het aartsbisschoppelijk weblog van Kardinaal D

De Kardinaal

donderdag, juni 02, 2005

Wordt de Kardinaal vervolgd?

Beminde naasten,

Zoals ik eerder meldde, wachtte er mij een tweede jobstijding bij mijn terugkomst uit synode: mijn goede vrienden van Blogger hadden mij namelijk per e-mail aangemaand het fotomateriaal dat u vroeger hiernaast kon bezichtigen te verwijderen, evenals andere 'content' waarmee problemen zouden kunnen rijzen. Ik heb lang mijn hersenen liggen pijnigen over deze zaak en ik meen nu dat ik beter naar mijn medemens Marcel Heymans had moeten luisteren. Hij maande mij aan de auteursrechten voluit te respecteren en propageren; ongetwijfeld heeft de fotograaf die mijn edele trekken indertijd vereeuwigde zijn geloof verloren en zit hij achter de klacht bij Blogger. Wie anders kan het zijn?

In ieder geval, ook een Kardinaal staat niet boven de wet en hoewel ik ervan overtuigd ben mij volgens het citaatrecht en de vrije meningsuiting er niet buiten begeven te hebben, heb ik de foto's toch verwijderd. Ze zijn vervangen door een pentekening van mijn gelaat en een afbeelding van een schilderij van El Greco. Die mens vertoeft reeds sinds verschillende eeuwen bij onze Lieve Heer en ik heb mij laten zeggen dat het auteursrecht dan reeds lang in het publieke domein beland is.