De Kardinaal Blogt

Het aartsbisschoppelijk weblog van Kardinaal D

De Kardinaal

dinsdag, juni 07, 2005

Dienstmededeling

Beste vrienden,

Onze juridische dienst op het bisdom heeft een korte dienstnota laten opnemen in dit weblog, die u in de kolom links hiernaast kan bezichtigen. Ik had mijn raadsheer nog zo gevraagd om als gastblogger hier een schrijven ten beste te komen geven, maar hij heeft voorlopig verzaakt. Ik denk dat hij een beetje verlegen is. Maar goed, ondertussen ben ik ijverig aan het werk gegaan aan nieuwe artikelen, onder het motto 'Dominum et Vivificantem'!

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoe het met het vervolg van Uw serie over het Conclaaf, mijn beste collega religieuze leider? Ik wens ideeen op te doen voor de inwijding van toekomstige Imams!

5:11 a.m.  
Blogger De Kardinaal said...

Geen nood, beste andersgelovige,
Mijn Conclaaf-serie wordt dra vervolgd. Ik stel overigens voor dat u eveneens het bloggen zou opnemen - me dunkt kan uw geloof wel wat meer openheid verdragen! U kan altijd contact met me opnemen om eventueel te fungeren als oecumenische gastblogger hier.

1:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik begrijp de dienstmedeling van uw bisdom niet helemaal beste Godfried. Ik ben dan ook maar een gewone sterveling natuurlijk. U bent toch wel de echte zeker? Ik hoop hoe dan ook dat ik hier geen mea culpa moet slaan. Trouwens, wodt het niet eens tijd dat u openlijk kleur bekent over uw confrator Ratzinter?

Het brandt trouwens al langer op mijn lippen -en wie weet ook in het vagevuur?- maar ik heb te zeerste genoten van uw godcast eerwaarde. Het moest even van mijn diepgelovoge lever.

2:04 a.m.  
Blogger De Kardinaal said...

Wees gerust, mijn beste Zeveraar, ik ben het wel degelijk. Besef dat ik een hervormer ben - ik kijk naar de toekomst. Velen in mijn geliefde Kerk zijn echter, laat ons stellen, ietwat meer behoudsgezind en zien niet veel in de maalstroom van moderne wetenschap, embryo-onderzoek, homohuwelijken of al dat internetgedoe! Om mijn kansen op het pausdom gaaf te houden in het geval Ratzi de geest zou geven - God beware ons - gaf mijn raadsheer me het advies me in te dekken tegen al te expliciet-progressieve uitspraken (die door sommigen later tegen mij gebruikt zouden kunnen worden!) en aldus twijfel te zaaien over de auteur van dit weblog - zodat ik me er zonodig van kan distancieren - ik weet het, niet het nobelste een christenmens kan doen, maar mijn politieke agenda van vernieuwing en openheid zijn te belangrijk om aan het toeval over te laten!

5:30 p.m.  

Een reactie posten

<< Home